•   Niedziela, 5 grudnia 2021
Tłumaczenia online

Plan lekcji w przedszkolu dotyczący nauki dodawania i odejmowania

W tym przykładowym scenariuszu lekcji, uczniowie reprezentują dodawanie i odejmowanie za pomocą przedmiotów i działań. Plan jest przeznaczony dla uczniów przedszkola. Wymaga trzech godzin lekcyjnych po 30-45 minut każda

.

Cel

Celem tej lekcji jest przedstawienie przez uczniów dodawania i odejmowania za pomocą przedmiotów i działań, aby zrozumieć pojęcia dodawania i odejmowania. Kluczowymi słowami w tej lekcji są: dodawanie, odejmowanie, razem i osobno.

Spełnienie standardów Common Core

Ten scenariusz lekcji spełnia następujące standardy Common Core w kategorii Operacje i myślenie algebraiczne oraz podkategorii Rozumienie dodawania jako łączenie i dodawanie do oraz rozumienie odejmowania jako oddzielanie i odejmowanie.

Ta lekcja spełnia standard K.OA.1: Przedstawianie dodawania i odejmowania za pomocą przedmiotów, palców, obrazów mentalnych, rysunków, dźwięków (np. klaśnięć), odgrywania sytuacji, wyjaśnień słownych, wyrażeń lub równań.

Materiały

  • Ołówki
  • Papier
  • Karteczki samoprzylepne
  • Płatki zbożowe w małych torebkach dla każdego dziecka
  • Rzutnik multimedialny

Kluczowe pojęcia

  • Dodawanie
  • Odejmowanie
  • Razem
  • Oddzielnie

Wprowadzenie do lekcji

Dzień przed lekcją napisz na tablicy 1 + 1 i 3 - 2. Daj każdemu uczniowi karteczkę samoprzylepną i sprawdź, czy wiedzą, jak rozwiązać te zadania. Jeśli duża liczba uczniów z powodzeniem odpowie na te zadania, można rozpocząć lekcję w połowie opisanych poniżej procedur.

Instrukcja

  1. Napisz 1 + 1 na tablicy. Zapytaj uczniów, czy wiedzą, co to znaczy. Włóż jeden ołówek do jednej ręki i jeden ołówek do drugiej ręki. Pokaż uczniom, że oznacza to, że jeden (ołówek) i jeden (ołówek) razem równają się dwa ołówki. Zbliżcie do siebie dłonie, aby wzmocnić to pojęcie.
  2. Narysuj na tablicy dwa kwiaty. Napisz znak plusa, a po nim kolejne trzy kwiatki. Powiedz głośno: "Two flowers together with three flowers make what?". Uczniowie powinni być w stanie policzyć i odpowiedzieć pięć kwiatów. Następnie zapisz 2 + 3 = 5, aby pokazać, jak zapisywać równania tego typu.

Ćwiczenie

  1. Daj każdemu uczniowi torebkę płatków śniadaniowych i kartkę papieru. Wspólnie rozwiążcie poniższe zadania i powiedzcie je w ten sposób (dostosujcie je według własnego uznania, w zależności od innych słów, których używacie na lekcjach matematyki): Pozwól uczniom zjeść trochę płatków śniadaniowych, jak tylko zapiszą poprawne równanie. Pozwól uczniom zjeść płatki, gdy tylko zapiszą poprawne równanie.
    1. Powiedz "4 kawałki razem z 1 kawałkiem to 5." Napisz 4 + 1 = 5 i poproś uczniów, aby również to zapisali.
    2. Powiedz "6 kawałków razem z 2 kawałkami to 8." Napisz 6 + 2 = 8 lub na tablicy i poproś uczniów, aby to zapisali.
    3. Powiedz "3 kawałki razem z 6 kawałkami to 9." Napisz 3 + 6 = 9 i poproś uczniów o zapisanie tego.
  2. Ćwiczenie z dodawaniem powinno nieco ułatwić pojęcie odejmowania. Wyciągnij z torby pięć płatków śniadaniowych i umieść je na rzutniku. Zapytaj uczniów: "How many do I have?". Po ich odpowiedzi zjedz dwa z kawałków płatków. Zapytaj "Now how many do I have?" Omów, że jeśli zaczynasz z pięcioma kawałkami, a potem zabierasz dwa, to zostają ci trzy kawałki. Powtórzcie to z uczniami kilka razy. Poproś uczniów, aby wyciągnęli z torebki trzy płatki, zjedli jeden i powiedzieli, ile ich zostało. Powiedz im, że jest sposób, aby zapisać to na papierze.
Wspólnie rozwiążcie poniższe zadania i powiedzcie je w ten sposób (dostosujcie je według własnego uznania):
  1. Powiedz "6 kawałków, zabierz 2 kawałki, zostało 4". Napisz 6 - 2 = 4 i poproś uczniów, aby też to napisali.
  2. Powiedz "8 kawałków, zabierz 1 kawałek, zostało 7". Napisz 8 - 1 = 7 i poproś uczniów, aby to napisali.
  3. Powiedz "3 kawałki, zabierz 2 kawałki, został 1". Napisz 3 - 2 = 1 i poproś uczniów o napisanie tego.
Po tym, jak uczniowie to przećwiczą, nadszedł czas, aby poprosić ich o stworzenie własnych prostych problemów. Podziel uczniów na grupy po 4 lub 5 osób i powiedz im, że mogą tworzyć własne zadania na dodawanie i odejmowanie dla całej klasy. Mogą użyć do tego palców (5 + 5 = 10), książek, ołówków, kredek lub siebie nawzajem. Zademonstruj działanie 3 + 1 = 4, przywołując trzech uczniów, a następnie poproś kolejnego z nich, aby wyszedł przed klasę. Daj uczniom kilka minut na zastanowienie się nad problemem. Przejdź się po sali, aby pomóc im w myśleniu. Poproś grupy, aby pokazały swoje problemy klasie, a następnie poproś uczniów, aby zapisali je na kartkach papieru.

Zróżnicowanie

  • W kroku czwartym należy podzielić uczniów na grupy i dostosować zadania do stopnia ich złożoności i liczby kroków. Wspieraj uczniów, którzy mają problemy z liczeniem, poświęcając im więcej czasu. Uczniów zaawansowanych poproś o eksperymentowanie z różnymi sposobami liczenia, np. palcami lub między sobą.

Ocena

Powtarzaj kroki od szóstego do ósmego razem jako klasa na koniec lekcji matematyki przez tydzień lub dłużej. Następnie poproś grupy o zademonstrowanie problemu i nie omawianie go jako klasa. Wykorzystaj to jako ocenę do portfolio lub do omówienia z rodzicami.

Rozszerzenie lekcji

Poproś uczniów, aby poszli do domu i opisali swojej rodzinie, co oznacza łączenie i odbieranie i jak to wygląda na papierze. Niech ktoś z rodziny podpisze, że taka dyskusja miała miejsce.

Zacytuj ten artykuł Format mla apa chicago Twój cytat Jones, Alexis. "A Kindergarten Lesson Plan for Teaching Addition and Subtraction." ThoughtCo, Aug. 4, 2021, thoughtco.com/addition-and-subtraction-lesson-plan-2312848. Jones, Alexis. (2021, 4 sierpnia). A Kindergarten Lesson Plan for Teaching Addition and Subtraction. Retrieved from https://www.thoughtco.com/addition-and-subtraction-lesson-plan-2312848. Jones, Alexis. "A Kindergarten Lesson Plan for Teaching Addition and Subtraction." ThoughtCo. https://www.thoughtco.com/addition-and-subtraction-lesson-plan-2312848 (accessed September 9, 2021). kopia cytatu

Zobacz również