•   Czwartek, 3 grudnia 2020
Tłumaczenia stron WWW

Korzyści płynące z mediów społecznościowych dla biznesu

Media społecznościowe mogą być ważnym narzędziem dla lokalnych i międzynarodowych przedsiębiorstw, a miliony ludzi na całym świecie codziennie korzystają z takich stron internetowych jak Twitter, Facebook, Pinterest, Google+ i Linkedin. Jesteśmy pochłonięci informacjami i reklamą, a także mamy dostęp do szerokiej gamy profesjonalnych sieci, zarówno w celach społecznych, jak i zawodowych. Jeśli chcesz zrozumieć, jak media społecznościowe mogą przyczynić się do rozwoju firmy i marki, przeczytaj ten artykuł, jak patrzymy na niektóre z głównych korzyści z korzystania z mediów społecznościowych dla biznesu.

Dowiedz się o swojej grupie docelowej

Jednym z kluczy do sukcesu dla firm jest identyfikowanie i poznawanie ich odbiorców. Istnieje kilka ważnych aspektów, które firmy mogą wykorzystać, aby dowiedzieć się o potencjalnych klientach/klientach. Gromadzenie odpowiednich informacji jest niezbędne do budowania i wdrażania udanych kampanii, a wiedza o tym, jakie są osobiste zainteresowania użytkowników, z jakich stron internetowych korzystają i jak korzystają i komunikują się w mediach społecznościowych, może naprawdę pomóc w dotarciu do właściwych ludzi i rozwoju firmy. Wiele portali społecznościowych, takich jak Facebook, również posiada pewne użyteczne narzędzia biznesowe. Na przykład, istnieje strona analizy biznesowej o nazwie "Facebook Insights", gdzie można dowiedzieć się o najlepszej porze dnia, aby opublikować, śledzić interakcje użytkowników i zobaczyć, jaki rodzaj treści jest najbardziej popularny. Informacje te mogą być wykorzystane do stworzenia udanej strategii mediów społecznościowych.

Zarządzanie mediami społecznościowymi może pozwolić na skuteczne dotarcie do grupy docelowej Po zebraniu wystarczającej ilości informacji, aby zebrać strategię, możliwe jest stworzenie kampanii reklamowej za pośrednictwem platform mediów społecznościowych, aby dotrzeć do nowej grupy odbiorców. I nie tylko pomoże to zwiększyć potencjalny zasięg firmy, możliwe jest również kierowanie postów do konkretnych osób w zależności od ich wieku, lokalizacji i języka, na przykład. Jest to również wielka zaleta dla firm globalnych, które mogą lokalizować swoje treści i kampanie reklamowe w wielu językach i w pełni wykorzystać geo-getowane posty. Ponadto, istnieją narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi online, takie jak Hootsuite i Buffer, które pozwalają na realizację kampanii w wielu kanałach, a także w różnych językach.

Natychmiastowy dostęp do perspektywy klienta i informacji zwrotnych

Informacje zwrotne mogą być pozytywne lub negatywne - oba te elementy mogą dać cenne spostrzeżenia. Pozytywne sprzężenia zwrotne mogą być wykorzystane do dostarczenia referencji lub zeznań dla obecnych użytkowników, a także do sprawdzenia, co może przyciągnąć nowych klientów. Z drugiej strony, negatywne informacje zwrotne mogą wskazywać, gdzie procesy wewnętrzne muszą zostać naprawione lub ulepszone, aby osiągnąć satysfakcję klienta i skutecznie przyciągnąć nowych klientów. Negatywne informacje zwrotne mogą być również wykorzystane do ulepszenia przyszłych kampanii lub mogą być odpowiedzią na problemy, a dzięki doskonałej obsłudze klienta z angażującą i pozytywną obecnością w sieci można je rozwiązać. A media społecznościowe mogą zapewnić firmom bramę do stałego kontaktu z lokalną lub międzynarodową publicznością. Pewność może z pewnością zwiększyć wiarygodność firmy. I nawet jeśli klienci mają tendencję do wyrażania swojego niezadowolenia częściej niż zadowolenia z produktu lub usługi, firmy nie mogą sobie pozwolić na ignorowanie opinii swoich klientów. Media społecznościowe to otwarte drzwi do tworzenia sensownych relacji z klientami.

Znalezienie się w rankingu wyszukiwania i zwiększenie ruchu na stronie internetowej

Atrakcyjne i ciekawe wpisy w mediach społecznościowych mogą pomóc w skierowaniu klientów na Twoją stronę internetową lub udoskonaleniu Twojej marki. Można to osiągnąć na wiele sposobów, na przykład w Pintereście możliwe jest linkowanie zdjęć bezpośrednio do strony internetowej firmy, a na Facebooku i Twitterze posty mogą zawierać linki, które doprowadzą odbiorców do strony internetowej firmy. Kolejną zaletą korzystania z mediów społecznościowych jest to, że firmy mogą również zwiększyć swoją pozycję w wyszukiwarkach takich jak Google i Yahoo. Posiadanie dużej liczby linków przychodzących do Twojej strony internetowej z renomowanych stron internetowych, a także stron w mediach społecznościowych, jest znane z tego, że może poprawić wyniki wyszukiwania w globalnych wyszukiwarkach. Jest to jednak dyskusyjne, ponieważ wyszukiwarki internetowe opierają się na wielu czynnikach, aby wyświetlić swoje wyniki wyszukiwania. Jednak wielu marketerów uważa, że linki do stron internetowych za pośrednictwem mediów społecznościowych mają wpływ na wyniki.

Dlatego też posiadanie dobrze przemyślanej strategii w mediach społecznościowych nie powinno być odrzucane, biorąc pod uwagę, że jeśli pomoże to w rankingach wyszukiwarek, a użytkownik nie korzysta z mediów społecznościowych, może dać przewagę konkurencyjnym firmom. Nawet jeśli strony internetowe w mediach społecznościowych nie pomagają lub pomagają Twojej stronie w zdobywaniu punktów w rankingach wyszukiwania, profile w mediach społecznościowych z pewnością mają wpływ na to, czy Twoje wyniki wyszukiwania znajdują się w czołówce wyników marek. A niektóre portale społecznościowe, takie jak Twitter i Facebook, rozwijają swoje strony tak, aby przypominały dobrze znane wyszukiwarki, pozwalając użytkownikowi na wyszukiwanie popularnych tematów, wiadomości, a także firm według kategorii. Korzystanie z mediów społecznościowych dla biznesu przynosi wiele korzyści.

Zobacz również