Plan lekcji matematyki w przedszkolu dla dużych i małych
Uczniowie będą porównywać dwa obiekty i używać słownictwa: większy/mniejszy, wyższy/krótszy, więcej/mniej, aby opisać ich cechy.
Klasa: Przedszkole
Czas trwania: 45 minut każda podczas dwóch okresów lekcyjnych
Materiały:
- Płatki zbożowe (Cheerios lub coś innego o podobnych kawałkach)
- Zużyte ołówki i/lub kredki
- Manipulatory takie jak kostki unifix i/lub pręty Cuisenaire'a
- Gotowe książeczki (patrz poniżej)
- Zdjęcia ciasteczek lub owoców w różnych rozmiarach
Słownictwo kluczowe: więcej niż, mniej niż, większy, mniejszy, wyższy, krótszy
Cele: Uczniowie będą porównywać dwa obiekty i używać słownictwa większy/mniejszy, wyższy/krótszy oraz więcej/mniej, aby opisać ich odpowiednie cechy.
Spełnione standardy: K.MD.2. Bezpośrednie porównanie dwóch obiektów mających wspólną cechę mierzalną, aby zobaczyć, który obiekt ma "więcej"/"mniej" tej cechy i opisać różnicę. Na przykład, bezpośrednie porównanie wysokości dwojga dzieci i opisanie jednego z nich jako wyższego/niższego.
Wprowadzenie do lekcji
Jeśli chcesz przynieść duże ciastko lub ciasto do podziału między klasę, będą bardzo zaangażowani we wprowadzenie! W przeciwnym razie, wystarczy obrazek. Opowiedz im historię "Ty kroisz, ty wybierasz" i o tym, jak wielu rodziców mówi swoim dzieciom, by dzieliły rzeczy na pół, aby nikt nie dostał większego kawałka. Dlaczego miałbyś chcieć większy kawałek ciastka lub tortu? Bo wtedy dostaniesz więcej!
Procedura krok po kroku
- Pierwszego dnia tej lekcji pokaż uczniom obrazki przedstawiające ciasteczka lub owoce. Które ciasteczko chcieliby zjeść, jeśli wygląda dla nich dobrze? Podkreśl znaczenie słów "większe" i "mniejsze" - jeśli coś wygląda smakowicie, będziesz chciał większą porcję, jeśli nie wygląda dobrze, prawdopodobnie poprosisz o mniejszą porcję. Napisz na tablicy słowa "większy" i "mniejszy".
- Wyciągnij kostki unifikacyjne i pozwól uczniom ułożyć dwie długości - jedną oczywiście większą od drugiej. Napisz na tablicy słowa "dłuższy" i "krótszy" i poproś uczniów, aby trzymali w górze swój dłuższy stos kostek, a następnie krótszy. Powtórz to kilka razy, aż będziesz pewien, że uczniowie znają różnicę między dłuższym i krótszym.
- Na zakończenie poproś uczniów, aby narysowali dwie linie - jedną dłuższą, a drugą krótszą. Jeśli chcą być kreatywni i stworzyć drzewo większe od drugiego, to dobrze, ale jeśli nie lubią rysować, mogą użyć prostych linii, aby zilustrować pojęcie.
- Następnego dnia, pod koniec dnia, sprawdź, co uczniowie zrobili na obrazkach - trzymaj kilka dobrych przykładów w górze i omów z uczniami pojęcia: większe, mniejsze, wyższe, krótsze.
Praca domowa/ocena: Poproś uczniów i ich rodziców, aby dodali obrazki do książeczki.
Ocena: Końcowa książeczka może być wykorzystana do oceny zrozumienia, jakie mają uczniowie, a także można omówić z nimi ich zdjęcia, gdy ciągną je w małych grupach.
Zacytuj ten artykuł Format mla apa chicago Twój cytat Jones, Alexis. "Kindergarten Bigger and Smaller Math Lesson Plan." ThoughtCo, Aug. 4, 2021, thoughtco.com/bigger-and-smaller-lesson-plan-2312849. Jones, Alexis. (2021, 4 sierpnia). Kindergarten Bigger and Smaller Math Lesson Plan. Retrieved from https://www.thoughtco.com/bigger-and-smaller-lesson-plan-2312849. Jones, Alexis. "Kindergarten Bigger and Smaller Math Lesson Plan." ThoughtCo. https://www.thoughtco.com/bigger-and-smaller-lesson-plan-2312849 (accessed September 9, 2021). kopia cytatu