•   Poniedziałek, 7 października 2024
Tłumaczenia online

Plan lekcji: Dane z ankiety i tworzenie wykresów

Uczniowie wykorzystają ankietę do zebrania danych, a następnie przedstawią je na wykresie obrazkowym (link) i słupkowym (link).

Klasa:

3 klasa

Czas trwania:

45 minut każdy w dwa dni lekcyjne

Materiały

  • papier zeszytowy
  • ołówek

Jeśli pracujesz z uczniami, którzy potrzebują pomocy wzrokowej, możesz użyć papieru graficznego zamiast zeszytowego.

Kluczowe słownictwo:

ankieta, wykres słupkowy, wykres obrazkowy, poziomy, pionowy

Cele:

Uczniowie wykorzystają ankietę do zbierania danych. Uczniowie wybierają skalę i tworzą wykresy obrazkowe i słupkowe, aby przedstawić swoje dane.

Spełnionestandardy:

3.MD.3. Narysowanie skalowanego wykresu obrazkowego i skalowanego wykresu słupkowego w celu przedstawienia zbioru danych z kilkoma kategoriami.

Wprowadzenie do lekcji:

Rozpocznij dyskusję z klasą na temat ulubionych produktów. Jaki jest twój ulubiony smak lodów? Polewa? Syropu? Jaki jest twój ulubiony owoc? Ulubione warzywo? Twój ulubiony przedmiot szkolny? Książka? W większości klas trzecich jest to niezawodny sposób, aby dzieci były podekscytowane i dzieliły się swoimi opiniami.

Jeśli robisz ankietę i wykresy po raz pierwszy, może być pomocne, aby wybrać jeden z tych ulubionych i zrobić szybką ankietę z uczniami tak, że masz dane do modelu w krokach poniżej.

Procedura krok po kroku

  1. Uczniowie opracowują ankietę. Daj uczestnikom nie więcej niż 5 opcji do wyboru. Przeprowadźcie przewidywania dotyczące wyników ankiety.
  2. Przeprowadźcie ankietę. Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby przygotować uczniów do sukcesu. Ankieta przeprowadzona na zasadzie "wszystko dla wszystkich" przyniesie słabe wyniki i ból głowy dla nauczyciela! Sugerowałbym, aby określić oczekiwania na początku lekcji i modelować właściwe zachowanie uczniów.
  3. Zsumuj wyniki ankiety. Przygotuj się do następnej części lekcji, każąc uczniom znaleźć zakres odpowiedzi - kategorię, w której jest najmniej osób, które wybrały ten przedmiot jako swój ulubiony, oraz kategorię, w której jest ich najwięcej.
  4. Przygotuj wykres. Niech uczniowie narysują oś poziomą, a następnie oś pionową. Poproś uczniów, aby napisali swoje kategorie (owoce, dodatki do pizzy, itp.) poniżej osi poziomej. Upewnij się, że te kategorie są dobrze rozmieszczone, tak aby wykres był czytelny.
  5. Teraz nadszedł czas, aby porozmawiać z uczniami o liczbach, które znajdą się na osi pionowej. Jeśli badali 20 osób, będą musieli albo ponumerować je od 1 do 20, albo stworzyć znaki haszujące dla każdych dwóch osób, dla każdych pięciu osób itd. Wymodeluj ten proces myślowy za pomocą własnego wykresu, aby uczniowie mogli podjąć taką decyzję.
Poproś uczniów, aby najpierw uzupełnili swój wykres obrazkowy. Przeprowadź z uczniami burzę mózgów, jakie obrazki mogłyby przedstawiać ich dane. Jeśli ankietowali innych na temat smaków lodów, mogą narysować jeden rożek lodów reprezentujący jedną osobę (lub dwie osoby, lub pięć osób, w zależności od skali, którą wybrali w kroku 4.). Jeśli ankieta dotyczyła ich ulubionych owoców, mogą wybrać jabłko, aby przedstawić liczbę osób, które wybrały jabłka, banana dla tych, którzy wybrali banany, itd. Kiedy wykres obrazkowy jest gotowy, uczniom będzie łatwiej skonstruować wykres słupkowy. Zaprojektowali już swoją skalę i wiedzą, jak daleko w górę osi pionowej powinna sięgać każda kategoria. Wszystko, co muszą teraz zrobić, to narysować słupki dla każdej kategorii.

Praca domowa/ocena:

W ciągu następnego tygodnia poproś uczniów, aby poprosili przyjaciół, rodzinę, sąsiadów (pamiętając o kwestiach bezpieczeństwa) o odpowiedź na ich wstępną ankietę. Dodając te dane do danych z klasy, poproś uczniów o stworzenie dodatkowego wykresu słupkowego i obrazkowego.

Ocena:

Po tym jak uczniowie dodadzą dane dotyczące rodziny i przyjaciół do danych z początkowej ankiety, wykorzystaj wyniki wypełnionej ankiety i ich końcowe wykresy, aby ocenić ich zrozumienie celów lekcji. Niektórzy uczniowie mogą mieć jedynie problemy ze stworzeniem odpowiedniej skali dla osi pionowej. Uczniowie ci mogą zostać umieszczeni w małych grupach, aby przećwiczyć tę umiejętność. Inni mogą mieć problem z przedstawieniem swoich danych na obu typach wykresów. Jeśli znaczna liczba uczniów należy do tej kategorii, zaplanuj powtórzenie tej lekcji za kilka tygodni. Uczniowie uwielbiają badać innych, a to jest doskonały sposób na sprawdzenie i przećwiczenie umiejętności tworzenia wykresów. Zacytuj ten artykuł Format mla apa chicago Twój cytat Jones, Alexis. "Plan lekcji: Survey Data and Graphing." ThoughtCo, Aug. 4, 2021, thoughtco.com/survey-data-and-graphing-lesson-plan-4001271. Jones, Alexis. (2021, 4 sierpnia). Plan lekcji: Survey Data and Graphing. Retrieved from https://www.thoughtco.com/survey-data-and-graphing-lesson-plan-4001271. Jones, Alexis. "Plan lekcji: Survey Data and Graphing." ThoughtCo. https://www.thoughtco.com/survey-data-and-graphing-lesson-plan-4001271 (accessed September 9, 2021). kopia cytatu

Zobacz również