Plan lekcji: Dane z ankiety i tworzenie wykresów
Uczniowie wykorzystają ankietę do zebrania danych, a następnie przedstawią je na wykresie obrazkowym (link) i słupkowym (link).
Klasa:
3 klasaCzas trwania:
45 minut każdy w dwa dni lekcyjneMateriały
- papier zeszytowy
- ołówek
Jeśli pracujesz z uczniami, którzy potrzebują pomocy wzrokowej, możesz użyć papieru graficznego zamiast zeszytowego.
Kluczowe słownictwo:
ankieta, wykres słupkowy, wykres obrazkowy, poziomy, pionowyCele:
Uczniowie wykorzystają ankietę do zbierania danych. Uczniowie wybierają skalę i tworzą wykresy obrazkowe i słupkowe, aby przedstawić swoje dane.Spełnionestandardy:
3.MD.3. Narysowanie skalowanego wykresu obrazkowego i skalowanego wykresu słupkowego w celu przedstawienia zbioru danych z kilkoma kategoriami.Wprowadzenie do lekcji:
Rozpocznij dyskusję z klasą na temat ulubionych produktów. Jaki jest twój ulubiony smak lodów? Polewa? Syropu? Jaki jest twój ulubiony owoc? Ulubione warzywo? Twój ulubiony przedmiot szkolny? Książka? W większości klas trzecich jest to niezawodny sposób, aby dzieci były podekscytowane i dzieliły się swoimi opiniami.Jeśli robisz ankietę i wykresy po raz pierwszy, może być pomocne, aby wybrać jeden z tych ulubionych i zrobić szybką ankietę z uczniami tak, że masz dane do modelu w krokach poniżej.
Procedura krok po kroku
- Uczniowie opracowują ankietę. Daj uczestnikom nie więcej niż 5 opcji do wyboru. Przeprowadźcie przewidywania dotyczące wyników ankiety.
- Przeprowadźcie ankietę. Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby przygotować uczniów do sukcesu. Ankieta przeprowadzona na zasadzie "wszystko dla wszystkich" przyniesie słabe wyniki i ból głowy dla nauczyciela! Sugerowałbym, aby określić oczekiwania na początku lekcji i modelować właściwe zachowanie uczniów.
- Zsumuj wyniki ankiety. Przygotuj się do następnej części lekcji, każąc uczniom znaleźć zakres odpowiedzi - kategorię, w której jest najmniej osób, które wybrały ten przedmiot jako swój ulubiony, oraz kategorię, w której jest ich najwięcej.
- Przygotuj wykres. Niech uczniowie narysują oś poziomą, a następnie oś pionową. Poproś uczniów, aby napisali swoje kategorie (owoce, dodatki do pizzy, itp.) poniżej osi poziomej. Upewnij się, że te kategorie są dobrze rozmieszczone, tak aby wykres był czytelny.
- Teraz nadszedł czas, aby porozmawiać z uczniami o liczbach, które znajdą się na osi pionowej. Jeśli badali 20 osób, będą musieli albo ponumerować je od 1 do 20, albo stworzyć znaki haszujące dla każdych dwóch osób, dla każdych pięciu osób itd. Wymodeluj ten proces myślowy za pomocą własnego wykresu, aby uczniowie mogli podjąć taką decyzję.
Praca domowa/ocena:
W ciągu następnego tygodnia poproś uczniów, aby poprosili przyjaciół, rodzinę, sąsiadów (pamiętając o kwestiach bezpieczeństwa) o odpowiedź na ich wstępną ankietę. Dodając te dane do danych z klasy, poproś uczniów o stworzenie dodatkowego wykresu słupkowego i obrazkowego.Ocena:
Po tym jak uczniowie dodadzą dane dotyczące rodziny i przyjaciół do danych z początkowej ankiety, wykorzystaj wyniki wypełnionej ankiety i ich końcowe wykresy, aby ocenić ich zrozumienie celów lekcji. Niektórzy uczniowie mogą mieć jedynie problemy ze stworzeniem odpowiedniej skali dla osi pionowej. Uczniowie ci mogą zostać umieszczeni w małych grupach, aby przećwiczyć tę umiejętność. Inni mogą mieć problem z przedstawieniem swoich danych na obu typach wykresów. Jeśli znaczna liczba uczniów należy do tej kategorii, zaplanuj powtórzenie tej lekcji za kilka tygodni. Uczniowie uwielbiają badać innych, a to jest doskonały sposób na sprawdzenie i przećwiczenie umiejętności tworzenia wykresów. Zacytuj ten artykuł Format mla apa chicago Twój cytat Jones, Alexis. "Plan lekcji: Survey Data and Graphing." ThoughtCo, Aug. 4, 2021, thoughtco.com/survey-data-and-graphing-lesson-plan-4001271. Jones, Alexis. (2021, 4 sierpnia). Plan lekcji: Survey Data and Graphing. Retrieved from https://www.thoughtco.com/survey-data-and-graphing-lesson-plan-4001271. Jones, Alexis. "Plan lekcji: Survey Data and Graphing." ThoughtCo. https://www.thoughtco.com/survey-data-and-graphing-lesson-plan-4001271 (accessed September 9, 2021). kopia cytatu